Projekt poskytuje zkušeným pedagogům podporu, aby působili jako pedagogičtí lídři a interní mentoři na svých školách a v regionu. Ve školách vznikly týmy pedagogů, kteří společně plánovují, navštěvují se při výuce a reflektuji ji, rozvinou své zkušenosti s aktivními metodami výuky v přírodovědné oblasti a své dovednosti pro vedení a mentoring kolegů. V jednotlivých letech realizace projektu se uskuteční několik společných setkání, vzájemné sdílení a výměna dobré praxe všech zapojených pedagogů. Některé školy začnou fungovat jako centra kolegiální podpory nabízející vzdělávání, setkávání a podporu pedagogům z dalších škol. V rámci projektu proběhne i vyhodnocení dopadu projektu na rozvoj dovedností pro kolegiální podporu pedagogů. Prostřednictvím pedagogů projekt podpoří rozvoj přírodovědné gramotnosti u žáků, jejich zájem o přírodu a studium přírodovědných oborů. Pomocí konstruktivistických přístupů a aktivizačních metod učení přispěje k využívání badatelsky orientovaného vyučování, místně a v přírodě zakotvenému učení, předávání kompetencí k řešení problémů v prostředí školy či obce.
Projekt Mistři kolegiální podpory v oblasti přírodovědné gramotnosti je spolufinancován Evropskou unií.